Senior Brand Manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 

Vi søger Danmarks bedste Senior Brand Manager til Pepsi Max, Pepsi, 7Up, Mirinda & Mountain Dew (barselsvikariat min. 1 år)

Tænker du kommercielt og kreativt og får du et kick, når du oplever at din personlige indsats skaber målbare resultater for brands og bundlinjen? Synes du, at det er lidt sjovere at arbejde med stærke brands, som alle kender og har en holdning til? Vil du gerne arbejde i Danmarks bedste marketingafdeling så læs videre her.

Vi søger en passioneret Senior Brand Manager til vores PepsiCo sodavandsportefølje som indeholder; Pepsi Max, Pepsi, 7Up, Mirinda & Mountain Dew. Pepsi Max er Danmarks bedst sælgende sodavand og et af de stærkeste FMCG Brands både i Danmark og internationalt og som en del af vores Non Alkohol teamet vil du få ansvaret for brand management af nogle af verdens stærkeste sodavandbrands på det danske marked.

Jobbet har base på hovedkontoret i Faxe, men der vil også være en del mødedage med samarbejdspartnere ude af huset og i København. Du tilrettelægger selv din arbejdstid, hvilket også giver mulighed for fleksibilitet.

Dine ansvarsområder

I tæt samarbejde med PepsiCo Nordic og Marketing Manageren på Non Alkohol vil du få ansvaret for at sikre at de globale marketingtiltag bliver forankret lokalt mhp. at bygge brand og vækste salget. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Udvikling og eksekvering af kort- og langsigtede marketing- og brandplaner, herunder relevant fremtidig positionering af særligt Pepsi Max & 7Up. Dette i tæt dialog med PepsiCo Nordic.
  • Sikre optimal booking og input til ATL kampagner i samarbejde med vores mediebureau.
  • Skabe de stærkeste lokale BTL brand aktiveringer fx sponsorater på festivaler, events mv. samt projektstyre relevante stakeholders i form af marketing- og eventbureauer m.fl.
  • Udvikling af go-to-market strategier per kanal i tæt samarbejde med Trade Marketing teamet.
  • Overvågning og afrapportering af performance, analyse og udarbejdelse af business cases ved nye produktlanceringer.
  • Præsentere og skabe engagement internt og eksternt omkring dine brands, herunder nye marketingkampagner, produktlanceringer mv. og trives med at stå på en scene foran kollegaer og kunder.
  • Levere på de årligt fastsatte vækst KPI’er og styring af marketingbudgettet på dine brands.

Vi forestiller os

At du har en Cand.merc., HD eller anden relevant baggrund, samt minimum 5-7 års relevant erhvervserfaring, herunder minimum 4 års erfaring med brand management, ideelt fra FMCG-branchen. Du har et strategisk mindset, en solid forretningsforståelse og en stærk personlig track record i at udvikle brands. Du trives i spændingsfeltet mellem internationalt og lokalt marketingarbejde og er dygtig til at omsætte internationale marketingplaner til lokale værdiskabende tiltag.

Du forstår både dansk og engelsk i skrift og tale, og behersker MS Office pakken, primært Excel og PowerPoint. Kendskab til Nielsen Answers & Power BI vil være en fordel.

Som person er du selvstændig og god til at strukturer og prioritere din opgaver. Du er proaktiv og følger opgaverne helt til dørs. Du vil skulle håndtere en bred pallette af stakeholders fra senior management til salg, produktion, bureauer, kunder og samarbejdspartnere. Derfor er det vigtigt, at du kan skabe begejstring for dine ideer, kommunikere klart og er løsningsorienteret. 

Vi tilbyder

Du bliver en del af en marketingafdeling på ca. 40 medarbejdere og en virksomhed, der igennem flere årtier har oplevet massiv vækst og succes. Det tror vi selv skyldes, at vi ikke gør tingene sværere, end de er. Får vi en god ide, er der hos os meget kort vej fra tanke til handling. Du får selvfølgelig en attraktiv lønpakke med mulighed for firmabil.

Vi regner med opstart 1. maj , hvor vi planlægger en god overlevering. Ansættelsesperioden er min. 1 år, men da vi er en virksomhed i konstant udvikling, kan der være gode muligheder for at fortsætte din karriere hos os.

Har vi fanget din interesse?

Så send din ansøgning og CV senest d. 7. marts ved at klikke på linket nedenfor.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Marketing Manager, Lise Hørdam på telefon 24893668.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Hos Royal Unibrew får du branchens mest dedikerede, energiske og erfarne kolleger. Sammen bygger vi de bedste rammer for et job, der matcher netop din hverdag og dine karrieredrømme.

Royal Unibrew producerer, markedsfører, sælger og distribuerer kvalitetsdrikkevarer. Vi er en sammenslutning af mere end 35 bryggerier og drikkevareproducenter fra hele Danmark, og er især kendt for traditionsrige, lokalt forankrede brands som Faxe Kondi, Egekilde, Royal Beer, Ceres og Odense Pilsner samt partnerbrands som Pepsi MAX og Heineken. I dag er vi Danmarks andenstørste drikkevarevirksomhed.

Vi startede rejsen i 1856 og har stadig i dag et stærkt kommercielt fokus, en klar vækststrategi og en ambitiøs bæredygtighedsstrategi - både herhjemme og internationalt.

Du får over 1500 kolleger i Danmark og mere end 2700 kolleger uden for landet i bl.a. Finland, Italien, Frankrig, Norge, Canada og de baltiske lande. Hos os er du med til at udfordre rammerne for bæredygtig produktion og distribution. Du er med til at sikre et bredt udvalg af drikkevarer, vi kan mødes om – på dansegulvet, i 3. halvleg eller over et måltid – samtidig med at du er med til at styrke dansk sport, musik og foreningsliv.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=54d0b603)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Royal Unibrew, Ejby Industrivej, 2600 Glostrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6002355

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet